Voordelen adverteren via Facebook
Je ziet steeds vaker dat bedrijven adverteren via Facebook. Het is dan ook een goede manier voor het bereiken van je doelgroep.
Naast het bereiken van je doelgroep zitten er nog andere voordelen aan het adverteren via Facebook. Hieronder lees je de verschillende voordelen van het adverteren via Facebook
Inzicht
Door middel van het adverteren via Facebook kun je een goed inzicht krijgen in je doelgroep. Je kunt namelijk in de gaten houden waar de interesses van je doelgroep liggen en welke berichten het goed doen. Zo kun je je volgende berichten hierop aanpassen.
Remarketing
Naast het bereiken van een nieuwe doelgroep kun je via Facebook ook mensen bereiken die al eens online interactie met jouw bedrijf hebben gehad. Door middel van remarketing kun je mensen die jouw website al ooit hebben bezocht terug laten keren naar je website en opnieuw herinneren aan een product of dienst.
Doelgericht
Elke advertentie heeft wel een ander doelstelling zoals naamsbekendheid, bereik vergroten of leads genereren. Op Facebook kun je dan ook erg doelgericht adverteren om de juiste doelstelling te behalen.
Bereik
Door te adverteren via Facebook heb je een erg groot bereik. Facebook wordt namelijk gebruikt door jong en oud. Bij Facebook kun je gebruik maken van verschillende targeting mogelijkheden waardoor je jouw doelgroep erg specifiek kunt instellen.
Goedkoop
Als je kiest voor adverteren via Facebook kun je zelf je budget bepalen. Daarnaast is het mogelijk om een begin- en einddatum in te stellen, hierdoor heb je alles in eigen handen.